Q (14)
مطلوب
ناس تخد اشراف وتنزل معانا مواضيع في المدونه اللي عايز يبارك بشغله معانا يكلمني علي الرقم ده 01273863511 وياريت الكل يشارك معانا مع تحيات ادارة المدونه

الثلاثاء، 21 فبراير 2012

حصريا مشاهدة فلم عمر وسلمي 3 اون لاين علي مدونة بنات وولاد مصر


مشاهدة فيلم عمر وسلمى الجزء الثالث اون لاين - السينما للجميع
CD 1
CD 2

حصريا مشاهدة فيلم الاكشن والرعب الرهيب للكبار فقط +18 Fathers Day 2011 مشاهدة مباشرة اون لاين علي مدونة بنات وولاد مصر

مشاهدة فيلم Fathers.Day.2011 اون لاين - السينما للجميع

انفراد مشاهدة فيلم الرعب المخيف للكبار فقط Killer Eye Halloween Haunt 2011 مشاهدة مباشرة اون لاين علي مدونة بنات وولاد مصر

مشاهدة فيلم Killer.Eye.Halloween.Haunt.2011 اون لاين - السينما للجميع

حصريا |DVDSCr | بانفراد تام : مشاهدة فيلم النجمة غادة عبدالرازق " ركلام " بطولة رانيا يوسف وعلا رامي مشاهدة مباشرة اون لاين علي مدونة بنات وولاد مصر


مشاهدة فيلم ركلام بطولة غادة عبد الرازق اون لاين - السينما للجميع
Cd1


او

او


===============
Cd2


او

او


تعاون يابانى وأمريكى مع جامعة أسيوط علي مدونة بنات وولاد مصر

20/2/2012
جامعة أسيوط
جامعة أسيوط
بعد حصول 4 كليات بجامعة أسيوط على الاعتماد الأكاديمى من الهيئة المصرية العامة لضمان الجودة والاعتماد أصبحت الجامعة قبلة لكثير من المتخصصين والمهنيين فضلاً عن الهيئات والمؤسسات التى تمد يد التعاون والشراكة لفتح قنوات التعاون والعمل المشترك.

وفى هذا السياق تزور الجامعة السيدة ما يومى ماتسودا ممثل هيئة التعاون الدولى اليابانية (الجايكا)، وحيث صرح الدكتور مصطفى محمد كمال رئيس الجامعة أن الجامعة وبعد النقلة النوعية الهامة التى تمثلت فى تصدرها للجامعات المصرية فى حصول أربع من كلياتها على الاعتماد الأكاديمى أصبحت أكثر انفتاحاً على مختلف القنوات العلمية والبحثية العلمية لتحقيق المردود الإيجابى الذى يترجم هذه الخطوة إلى واقع ملموس يسهم فى تقدم العملية التعليمية والبحثية فى الجامعة.

ومن جانبه أكد الدكتور أحمد حمزة حسينى الأستاذ بكلية الهندسة ومنسق الزيارة أن الهيئة اليابانية معنية بالتعرف على جهود الجامعة فى مجال حصول كلياتها على الاعتماد الأكاديمى وخاصة كليتى العلوم والهندسة فضلاً عن الرغبة فى التعرف على نشاط مركز توكيد الجودة بالجامعة ووحداته بالكليات كدراسة ميدانية يمكن البناء عليها فى أوجه وصور التعاون المشترك بين الجامعة والهيئة فى المستقبل.

فى سياق متصل تنظم هيئة التعاون العلمى الأمريكية فولبرايت ندوتين بالجامعة لطلاب الدراسات العليا وأعضاء هيئة التدريس للتعرف ببرامج الهيئة وبرامج المنح والبعثات التى تقدمها الهيئة للدارسين فى الجامعات الأمريكية.
المصدر: ضحا صالح - اليوم السابع

1200 معلم يتظاهرون بإمبابة للمطالبة بالتثبيت علي مدونة بنات وولاد مصر

20/2/2012
الدكتور على عبد الرحمن محافظ الجيزة
الدكتور على عبد الرحمن محافظ الجيزة
تظاهر قرابة 1200 معلم متعاقد بإدارة شمال الجيزة الواقعة بمنطقة إمبابة صباح اليوم الاثنين، أمام الإدارة ضد وزير التربية والتعليم، جمال العربى والدكتور على عبد الرحمن محافظ الجيزة ونعيمة عبد الجليل مدير مديرية التربية والتعليم بالجيزة، للمطالبة بالتثبيت.

وقال صلاح محمد محروس معلم متعاقد لتدريس الصحافة بمدرسة إمبابة الثانوية الصناعية، إن هناك قراراً صدر من وزير التربية والتعليم، أكد فيه أنه سيتم تثبيت جميع المعلمين الذين تم التعاقد معهم قبل 7 فبراير من الشهر الجارى، وبما أن الـ1200 معلم تم التعاقد معهم منذ شهرى سبتمبر وأكتوبر الماضى، فهم لهم حق التثبيت مثل باقى زملائهم.

وأوضح صلاح أنه بعد تقديم ملفاتهم للتثبيت إلى محافظة الجيزة، إلا أن الجميع فوجئ بالرد بأن جميع المعلمين المتعاقد معهم من قبل مدير إدارة شمال الجيزة لا حق لهم فى التثبيت، لأن هناك شبهة فساد فى عقودهم.

وأضاف صلاح أنه لا ذنب للمعلمين، ولكن المسئولية تقع مع من وقع العقود وهو مدير إدارة شمال الجيزة الذى يجب محاسبته على خطأ، وليس المعلمين أنفسهم.

ولفت صلاح إلى أن المعلمين يجمعون أنفسهم خلال الساعات القليلة القادمة، ويتوجهون إلى ديوان عام محافظة الجيزة للمطالبة بحقوقهم فى التثبيت.

من جانبه أكد الدكتور على عبد الرحمن محافظ الجيزة أن معلمى إدارة شمال الجيزة المتعاقد معهم مؤخرا هناك لجنة لتقييمهم، ومدى التوافق بين المؤهل، والتخصص الذى يعمل به لتصحيح الأوضاع التى وقعت من قبل لجنة التعاقد، حيث إن هناك من هو حاصل على بكالوريوس تجارة ويعمل مدرسا للغة الانجليزية وخريج آداب ويعمل محاسبا.

وأوضح عبد الرحمن أنهم يحصلون على حقوقهم المالية، بداية كل شهر وفقا لما تعاقدوا عليه، أما بالنسبة للتثبيت فهذا من اختصاص جهاز التنظيم والإدارة، ووزارة المالية، وذلك بعد موافقة اللجنة التى ستفحص ملفات التعاقد مرة أخرى.
المصدر: علام عبد الغفار - اليوم السابع

"التعليم" تطلق حملة تبرعات اختيارية لدعم الاقتصاد علي مدونة بنات وولاد مصر

20/2/2012
جمال العربى وزير التربية والتعليم
جمال العربى وزير التربية والتعليم
وافق الأستاذ جمال العربى وزير التربية والتعليم على إطلاق حملة تبرع اختيارى للعاملين بالوزارة والجهات التابعة لها، بأجر يوم من الراتب لدعم الاقتصاد المصرى، مساهمة فى الحملة القومية للتبرع لعلاج عجز الموازنة العامة للدولة.

وأوضح الوزير، أن التبرع اختيارى لكافة العاملين بالوزارة، سواء بالديوان العام أو المديريات التعليمية أو المؤسسات التربوية التابعة لها، تحت إشراف إدارات الشئون المالية بالوزارة والمديريات التعليمية.

ويكون التبرع بالموافقة على التبرع بأجر يوم من الراتب، دون جمع أموال نقدية مباشرة، وتقوم الوزارة والمديريات والجهات التابعة بالسداد مباشرة لحساب وزارة المالية لدى البنك المركزى رقم 25/1/2011.

وأكد، أن الحملة تأتى انطلاقاً من المسئولية القومية لوزارة التربية والتعليم، وتفعيلاً لدورها الوطنى فى دعم الرؤى الإصلاحية للمجتمع المصرى بما يحقق الصالح العام.

واستجابة لما تم عرضه من العاملين بديوان عام الوزارة والمديريات التعليمية والعاملين بالمؤسسات التربوية التابعة للوزارة، والذين مثلوا القوة الدافعة للتطور على مر العصور فى شتى المجالات.
المصدر: محمد أحمد طنطاوى - اليوم السابع

وزير التعليم العالى : "القيادات السابقة وراء إفشال المنظومة التعليمية

20/2/2012
الدكتور حسين خالد وزير التعليم العالى والبحث العلمى
الدكتور حسين خالد وزير التعليم العالى والبحث العلمى
قال الدكتور حسين خالد، وزير التعليم العالى والبحث العلمى، خلال حضوره لجنة التعليم بمجلس الشعب، إن جميع المشكلات التى يعانيها التعليم فى مصر تعود إلى القيادات السابقة بالوزارة.

فيما نفى الدكتور جمال العربى، وزير التربية والتعليم، التدخل الأمريكى فى مجال التعليم، من خلال ما يثار حول اتفاقية المساعدة بشأن التعليم الأساسى بين حكومتى مصر والولايات المتحدة الأمريكية.

وقال "العربى"، خلال اجتماع لجنة التعليم بمجلس الشعب، إن هذه الاتفاقية ليست لها أى تأثير من الناحية التعليمية، لكنها ستؤدى إلى تقليص المعونة الأمريكية لمصر فى صالح بناء هذه المدارس.

وطالب الوزير بضرورة الاستفادة من أبناء الشعب المصرى فى دعم ملف التعليم، وقال "إن الوزارة تمتلك الكثير من الإنجازات ولكن لا نمتلك حصرًا للمبالغ التى تم صرفها".
المصدر: نورا فخرى - اليوم السابع

19/2/2012
موعد إمتحانات الثانوية العامة يتوقف على موعد انتخابات الرئاسة
موعد إمتحانات الثانوية العامة يتوقف على موعد انتخابات الرئاسة
أعلن جمال العربى وزير التربية والتعليم أن الموعد النهائى لامتحانات الثانوية العامة سوف يتحدد عقب وضع الجدول الزمنى لانتخابات الرئاسة وذلك إذا تم تأجيلها أو تظل فى موعدها يوم 9 يونيو القادم.

جاء ذلك خلال زيارة وزير التربية والتعليم لمحافظة بورسعيد اليوم ''الأحد'' لمتابعة العملية التعليمية وما تم تنفيذه من توجيهات على أرض الواقع ومناقشة سبل تطوير مسيرة العملية التعليمية بالمحافظة.

وقال العربى إنه تم إصدار تعليمات لجميع المدارس بمحافظات الجمهورية بعدم الانخراط فى الأحداث السياسية والتركيز على تطوير العملية التعليمية، مطالبا الجميع بتضافر الجهود للتصدى للدروس الخصوصية والكتب الخارجية وملازم المدرسين.

وأوضح الوزير أنه يتم حاليا إعداد كتب مدرسية ترافقها ملازم تقويمية لن تقل عن 50 صفحة لمساعدة أولياء الأمور والطلاب فى التصدى للدروس الخصوصية.

كما تم وضع خطة إستراتيجية لتطوير التعليم الفنى بالتعاون مع وزارتى التعاون الدولى والمالية تشمل إنشاء عدد من المدارس الفنية تؤهل الخريجين منها للالتحاق بأسواق العمل المتطورة.

وأشار وزير التربية والتعليم إلى أنه تم بحث الكثافات فى مدارس بورسعيد وإيجاد آليات لحلها تشمل زيادة الارتفاعات للمبانى الحالية أو بناء أخرى جديدة حتى يتم استيعاب أكبر عدد من الطلاب، لافتا إلى أنه سيتم توقيع بروتوكول بين الوزارة وصندوق تطوير العشوائيات لبناء مدارس جديدة لسكان المناطق العشوائية التى تم القضاء عليها بالمحافظة.

وحول تثبيت الموظفين العاملين بعقود فى الوزارة ، قال جمال العربى وزير التربية والتعليم إنه تم تثبيت 133 ألف عقد على مستوى الجمهورية ، وجارى تثبيت 1970 موظفا بمحافظة بورسعيد وتحويل عقودهم من مؤقتة إلى عقود دائمة.

وحول تعديل كتب التاريخ فى المراحل الدراسية المختلفة ، أشار وزير التربية والتعليم إلى أن تعديل كتاب التاريخ الخاص بالصف السادس الإبتدائى كان عن طريق رئيس الجمعية التاريخية فى مصر، والذى تضمن إضافة محمد نجيب كأول رئيس للجمهورية، ثم الحديث عن رؤساء مصر مع مراعاة المساحة المخصصة لكل رئيس وتم إنهاء الصفحات الخاصة بالحديث عن الرئيس السابق حسنى مبارك بعبارة تتضمن ''أن هذه المحاولات لم تقنع الشعب المصرى فقام بثورته العظيمة فى 25 يناير''.

وأكد وزير التربية والتعليم أنه لا يمكن إلغاء 30 عاما من تاريخ مصر والذى حكمها الرئيس السابق.

ومن المقرر أن يقوم وزير التربية والتعليم بجولة تفقدية لعدد من مدارس محافظة بورسعيد لمتابعة سير العملية التعليمية يرافقه خلالها الدكتور سيد بسيونى مدير مديرية التربية والتعليم ببورسعيد وعدد من القيادات التنفيذية والشعبية بالمحافظة.

اجمل رسائل رومانسيه علي مدونة بنات وولاد مصر

1- انت الشاى وانا السكر بس زى ما انا محليك انت مدوبنى فيك


2- شوفتك فى المنام بوستك وضميتك الله يجازى المنام قمت ما لقيتك


3- لا تظن ان هذا صوت موبيلك ينبهك برساله منى هذه صرخه فؤادى تقول لك مشتاقلك


4- لو عاش نيوتن للحظه ديه وشاف عيونك الحلوه ديه كان عرف بجد معنى الجاذبيه


5- حبيبى يا بكاش يا احلى من الجلاش قلبى من حبك باش وعاوزله قطن وشاش وحشتنى


6- فينك يا احلى ملاك غايب والضحكه معاك اصعب ايامى فراقك واحلى ايامى لؤاك


7- سألت الروح مين اعز الناس تحبيها قالت اكتب الرساله وشوف القلب فين يوديها


8- فى غيابك مهموم ومن صوتك محروم يا ترى ده حكم القدر ولا القدر مظلوم


9- يارب يوقف خطك ويقطع ارسالك ويحرق شريحتك ويخرب جهازك لو فكرت تنسانى


10- مساء الحب والاحساس مساء مكتوب بماء الماس مساء مخصوص لاعز الناس


11- اشعل شموع وارسل لك اشواق واكتب على العنوان لعيونك انا مشتاق



12- من السهل ان ينسى الانسان نفسه لكن من الصعب ان ينسى نفس سكنت نفسه


13- كل متوحشنى تقع نجمه من السما ولو شوفت السما ضلمه اعرف انك وحشتنى اوى اوى


14- صحينا من نومنا مشتاقين قلنا نصبح على كل الحلوين صباحك ورد وفل وياسمين

15- رسالتك ما تكفينى مكالمتك ممكن تراضينى رؤيتك هى منا عينى



16- لو صاحى فكر فيه لو نايم احلم بيه لوفاضى رن عليه


17- ياريت كان قلبى شفاف واللى جواه بيتشاف علشان كنت تشوف ازاى بحبك وازاى عليك بخاف


18- جمال الليل فى نظره عيونك ونور البدر مرسوم بجفونك وكل الكون مايسوى بدونك


19- منسيتك لو ثوانى وحبك مالى وجدانى وان حصل يوم ونسيتك اعرف ان الموت جانى

20- لو خانت الخيل صاحبها والشمس تشرق من مغاربها عمر العين ما تنسى حبيبها


21- ناس نشوفها كل يوم لاموعد ولا شوق بس اقدار وناس غايبه بس لها بالقلب مقدار


22- ان هذك الشوق يوم فلم ترانى هذه الرساله تنوب عن كلامى ...... بحبك


23- كل دموعى تنزل بأسمك كل زهره ازرعها تفوح بعطرك كل دقه فى قلبى تقول.................... بحبك


24- ب+ح+ب+ك= لوحليت اللغز تربح 50 بوسه من حبيبك مجانا ..............الكميه محدوده


25- تمنيت اكون دمعه حتى اركد فى عينيك واعيش عند خديك واموت عند شفتيك


26- توحشنى وارتاحلك وان غبت اشتاقلك تستاهل الحب كله والحب يستاهلك


27- توحشنى ازاى وانت جوه جفونى لما احب اشوفك يدوب اغمض عيونى

28- انت مثل الدمعه بعينى اخاف تنزل افقدها وان انزلت غصب عنى بأيدى احضنها


29- سلامى للحرامى اللى سرق كل اهتمامى مين بعطفه يحتوينى له كل حبى واحترامى

30-النهار فات والليل بدأ بسكونه قلت امسى على حبيبى قبل ميغمض عيونه


31- الاعراض 1- قلب تايه ومحتار
التشخيص 2- نزله حب حاده
العلاج 3- بوسه كل 3 ثوانى


32- ارحمنى الله يخليك انا قلبى وعقلى وكلى دايب فيك


33- اكتشفت مؤخرا ان خساره فيك اى رساله مفيهاش كلمه احبك


34- حبيبى تصدق بحبك ليه مستغرب خلاص مش بحبك بموت فيك بس


35- تحذير سوف ارسل صواريخ حبى وافجر ابراج قلبك اذا فكرت تنسانى امضاء محب ارهابى



36- اجمل لحظه لما تحط فى بالك انى نسيك ويوصلك منى مسج يقولك بحبك وبموت فيك


37- كم هى نسبه محبتك لى ؟ 100%(ارسل رساله) 50%(رن رنه) 0%(لا ترن)


38- القلب فيه اسمك والعقل فيه رسمك والدم فيه عشقك وانا والله بحبك


39- المستحيلات 3؟ 1-اعيش بدونك 2- افكر اخونك 3-اتنازل عن عيونك



40- يابخت تليفونك بيشوف عيونك يسمح صوتك بيحضن ايديك بيلمس شفايفك


41- احبك يا احلى من كل البشر يا تؤم الروح واقرب من نبضى ودمى وهواى


42- اروع القلوب قلبك واجمل الكلام همسك واحلى ما فى حياتى حبك


43- كل شىء اقدر عليه الا بعدك عن حياتى هو عمرى يسوى ايه بعدك انت يا حياتى


44- تخيل دمع عينى يرسم على يدك اليمنى بحبك موت وعلى يدك اليسرى وحشتنى يا عمرى



45- انا بعشقك انا كلى لك انا عمرى لك الماضى لك وبكره لك وبعده لك والخميس والجمعه اجازه



46- القرب منك زأططه والبعد عنك شحططه وحياتى من غيرك لخبطه زى البطه اللى مش متزغطه

Lightbulb رسائل رومانسية - 40 رسالة رومانسية روعة علي مدونة بنات وولاد مصر

Lightbulb رسائل رومانسية - 40 رسالة رومانسية روعة

 


اجمل الرسائل الرومانسية

تمنيت أكون دمعه .. حتى أولد في عينيك .. وأعيش على خديك .. وأموت عند شفتيك .


عمري ما فكرت فيك .. وما خطر في البال حبك .. لين قلبي قال أبيك .. وقالت عيوني أحبك .


(2)

قمت أفز لشوفتك .. وأتحرى جيتك .. أنتظر حبي الجديد .. بعد ما فكرت فيك .

اجمل
رسائل رومانسية
(3)
كنت أشوفك من قريب مع جميع الناس عادي .. ما تخيلتك حبيب .. رايح بقلبي وغادي .

(4)

تبسم ترى العمر فاني .. تبسم وإياك تنساني .. تبسم ترى الهنا لحظة .. تبسم ولو علشاني .

(5)

إن كنت بروحك أنا ثانيك .. وإذا متضايق أنا أسليك .. وإذا مستانس الله يهنيك .

(6)

قهوتي أنت حلاها .. وزعلتي أنت رضاها .. وعلتي أنت دواها .. ونظرتك عمري فداها .

(7)

خلك بجنبي قريب .. لو حصل شي بيننا .. عن حياتي ما تغيب .

كم تحسفنا عليك .. ما نبي غيرك نبيك .. تونا حسينا بغلاك .. يا تجينا يا نجيك .


(8)

رحت للسوق أشتري ساعة غالية .. ما لقيت أغلى من الساعة إلي شفتك فيها .

(9)

مشتاق أسولف معاك .. وأحس لحظة بهواك .. من كثر ما أقول غالي .. زاد بغيابك حلاك .

(10)

أنا أعرفك ! أكيد أعرفك .. بس وين شفتك ؟ تذكرت .. أنت اللي نصف الشهر يملي السما نورك

(11)

العمر زهرة .. والحياة فترة .. والحب مرة .. فتذكرني إذا كنت أستحق الذكرى .

(12)

دخيلك يا بعد روحي .. لا جيت اتنام .. تذكرني .. تذكر إن في واحد يحبك حيل

(13)

مطلوب في قسم شرطة الحب .. بتهمة سرقة قلبي .. وما تطلع إلا بكفالة قدرها (5000)
بوسه .

(14)

أعيش لك .. ومن أجلك .. وأحبك أكثر من أهلك .. وإذا مو مصدقني أسأل قلبي .

(15)

لو سنين عمري تضيع .. والزهور تنسى الربيع .. ما أنساك أبد .

(16)

قلبي وأنا أدري به .. يحبك ويغليك .. تبي الحقيقة .. كل كلي يحبك ويموت فيك .

(17)

كلمة أحبك من شفاتك .. تكفيني .

(18)

كيف آكل عشاي وأنت على بالي .. حتى الدياي اللي في الصحن يضحك على حالي .

(19)

زرعتك في شراييني .. وسميتك نظر عيني .. ووهبتك كل أحاسيسي .. وقلت إنك هلي
وناسي .

رسائل
رومانسية جميلة
(20)
أهديك شيك بمليون قبلة .. أصرفه من بنك حبي .. شارع فكري .. الدور الأول من قلبي .

(21)

أرسلت شمعة تنور لك .. رجعت لي زعلانه !! قلت لها ليش ؟؟ قالت كيف ترسلني لقمر من نور



(23)

لا مرني طيفك .. أضمه حيل بأحضاني .. وشلون إذا جيت عندي .. وشافتك عيني .

(24)

لا تلمس الوردة .. من الوردة عليك أغار .. أنا أكثر من يحبك .. لو محبينك كثار .

(26)

لو عرف النحل طعم شفتيك .. لترك العسل وذهب إليك .


رسائل
رومانسية - 40 رسالة رومانسية روعة
(27)
لو جمعت أيام عمري من فرح .. ما تساوي لحظة من وقتي معك .

(28)

إن هزك الشوق يوما فلم تراني .. فهذه الرسالة تنوب عن لساني .. أحبك .

(29)


أتوقع إن أمك نحلة .. تدري ليش ؟؟ لأنها جابت عسل مثلك .


(30)

الثلج هدية الشتاء .. والشمس هدية الصيف .. والزهور هدية الربيع .. وأنت هدية العمر .

(31)

اللهم إني أحب عبدك هذا حبا خالصا فيك .. فاجمعني وإياه في رياض الجنان .

(32)

دورت رسالة أرسلها لك .. ما لقيت أحلى من كلمة .. الله لا يحرمني منك .

(33)

تعلن خطوط دمي .. عن إقلاع رحلة حبي .. الرجاء من مطار قلبك .. الإذن لها بالهبوط .

(34)

أنت أمرك عجب عجاب .. تدخل القلب من غير دق الباب .. والله العظيم أحبك .

(35)

أول شخص بالدنيا يستاهل كلمة .. كل عام وأنت بـ1000 خير .. يا أحلى قلب بالدني

(36)

تمر أعياد وأنت الحب عسى الله لا يفرقنا .. ترى مخباك صاير دب .. علامك ما تعيدنا .

(37)

لو كان كل الناس مثلك .. كان الوفاء تاج على كل مخلوق .

(38)

لو ينشري قلبك ترى الكاش مدفوع .. نشتري القلوب اللي ذبحنا غلاها .

(39)

ما تخاف ربك .. خمسة ولهانين عليك .. قلبي .. وعقلي .. وعيوني .. وروحي .. وأنا .



رسائل رومانسية جدا علي مدونة بنات وولاد مصر

  • لا تلمس الوردة .. من الوردة بغير عليك .. أنا أكتر واحد بيحبك .. لو حبايبك كتار .
  • لو جمعت أيام عمري من فرح .. ما تساوي لحظة من وقتي معك .
  • ان هزك الشوق يوما فلم تراني .. فهذه الرسالة تنوب عن لساني .. أحبك .
  • الثلج هدية الشتاء .. والشمس هدية الصيف .. والزهور هدية الربيع .. وأنت هدية العمر .
  • اللهم إني أحب عبدك هذا حبا خالصا فيك .. فاجمعني وإياه في رياض الجنان .
  • تعلن خطوط دمي .. عن إقلاع رحلة حبي .. الرجاء من مطار قلبك .. الإذن لها بالهبوط .
  • ممكن أقول للوردة قبل ما تضم أوراقها..تصبحي على خير يا أحلى وأعذب وأرق مخلوق .
  • على ذوقي اخترت لك اسم .. أول حرف (ر) .. الثاني (و) .. الثالث (ح) .. الرابع (ي) .. (روحي) .
  • ساعة يختفي صوتك أعيش بعالم النسيان .. لا تقطع علي الصوت ما أقدر على الحرمان .
  • أرسلت القمر ينور طريقك .. رجع زعلان .. قلت: وشفيك ؟؟ قال:نوره أعماني !! .
  • إن قلت أحبك قليل .. مين يوصف المستحيل .. حبي لك شي خيالي .. حب ماله مثيل ..أحبك
  • ماعلموك ؟! ان الحب يجرح الروح ! وانا على بعادك.. تنزف جروحي !!

رسائل عيد القيامة المجيد بالانجليزى 2012 - رسائل عيد القيامة المجيد 2012 بالانجليزية علي مدونة بنات وولاد مصر

اجمل اجدد رسائل عيد القيامة المجيد 2012 انجليزي
رسائل تهنئة بعيد القيامة المجيد 2012 بالانجليزية


 
May all the sweet magic
Of Christmas conspire
To gladden your hearts
And fill every desire.
Merry Christmas
رسائل القيامة المجيد بالانجليزى 2012 رسائل القيامة
Christmas is near,
and its coming,
Be merry!
Be happy!
Have a wonderful Christmas
&
New Year in advance.
رسائل القيامة المجيد بالانجليزى 2012 رسائل القيامة
No Greeting Card To Give..
No Sweet Flowers To Send..
No Cute Graphics To Forward..
Just
A LOVING HEART
Saying
“HAPPY X’MAS”
رسائل القيامة المجيد بالانجليزى 2012 رسائل القيامة
Lets welcome the year which is fresh
Lets welcome the year which is fresh and new,Lets cherish each moment it beholds, Lets celebrate this blissful New year.
Merry X-mas
رسائل القيامة المجيد بالانجليزى 2012 رسائل القيامة
Christmas is a state of mind when you cherish peace and goodwill. The real spirit of Christmas is to have mercy, love and faith.
رسائل القيامة المجيد بالانجليزى 2012 رسائل القيامة
Joy resonates in the hearts of those who believe in the spirit of Christmas! Wishing you all the peace, joy, and love of the Christmas season!
رسائل القيامة المجيد بالانجليزى 2012 رسائل القيامة
On this Christmas, remember, the joy that you give to others, is the joy that comes back to you. So be joyful and make others joyful too! Merry Christmas!
رسائل القيامة المجيد بالانجليزى 2012 رسائل القيامة
Jingle Bells are ringing the wishes of Christmas. Sending the warmest Christmas wishes on soft snowflakes just for you!
رسائل القيامة المجيد بالانجليزى 2012 رسائل القيامة

حصريا رسائل عيد القيامة المجيد 2012 علي مدونة بنات وولاد مصر

  • من بستان يسوع وريحانه أهديك الورد بكل الوانه واهنيك بالعيد قبل اوانه
  • يازهرة فى البستان …. يا جميل كأرز لبنان …. كل يوم وانت قلبك ……. بالمسيح مليان
  • كلام فى كلام …… ليك يا اجمل انسان …… كل سنة وانت ….. فى احضان يسوع متصان
  • خير وحب وفرحة قلب  ….. ونعمة رب وعيد سعيد …… يا اطيب قلب
  • ممكن حد تانى يحبك ….. ويكون من اجلك جريح …. لكن مهما يحب ….. مش هيحبك حب المسيح
  • قبل الزحمة واكل اللحمة …. وقبل الناس ماتضرب لخمة …… حبيتك اقولك عيد سعيد عليك
  • امانينا تسبق تهانينا ….. وفرحتنا تسبق ليالينا …… وعيد سعيد عاليكو وعالينا
  • عبن ربنا شيفاك …… وبأيده ماشى معاك …. وقلبه يشتاق سكناك
  • يا ملائكة السماء زوريهم ……. وقبل الناس فرحيهم …..وبقيامة يسوع هنيهم
  • العدرا بتوبها تغطيك …….. الرب بنوره يحميك ….. يسوع بقلبه يخبيك ….وبقيامتة اهنيك
  • مع لحظات قيامة يسوع ……. تطفئ شموع وتشعل شموع … اتمنى ليك عيد سعيد مع يسوع

حصريا مسجات عيد القيامة المجيد علي مدونة بنات وولاد مصر

مسجات عيد القيامة المجيد قبل ما تشوف الجديد وايه هي مسجات عيد القيامة المجيد ، لو مش عارف يعني ضيف لمعلوماتك ان طقوس الاحتمال  بالعيد ده كانت مأخوذة من قبل الميلاد وتحديدا من ايام الفراعنة وكمان لازم تزور معارفك واقاربك وسلم على الجميع بالقداس اللي قبله بيوم واتغذى كويس وعوض الايام اللي قعدت فيها صايم اما بخصوص مسجات عيد القيامة المجيد هاتلاقيها موجودة تحت امرك وابعتها لمن شئت اختار بالعربي والانجليزي مسجات عيد القيامة المجيد واسبق الكل وهنيهم :
  • هبعتلك رسالة تهنئة قلب باعظم عيد اليوم ……بعد اسبوع الم تقولك افرح لاننى النهاردة الاحد ….المسيح قام وترك القبر فارغ جوه الاكفان
  • قالوا النهاردة ليلة العيد ….قلت عيد مين ……قالوا:عيد قيامة الفادى الامين ……قلت ابعت رسالة للغالين ونقولهم: اخرستوس انيستى..اليثوس انيستى
  • المسيح يفرحك كمان وكمان …..بعد حزنك معاه فى الصلبوات ……والنهاردة بيفرحك واحنا بنهنيك …المسيح قام..بالحقيقة قام …عيد قيامة مجيد
  • قبل ما اجراس الكنيسة تدق …….وشموع الكنيسة تنور …..وقداس القيامة يبدا ….قولنا نهنئ اهلينا واصحابنا ……وكل مالينا بعيد القيامة المجيد ……المسيح حقا قام
  • المسيح هيفرحكم االيلة ديه …..ويقولكم افرحوا يا احفادى …..بعد حزنكم معى لاننى قمت يا احفادى وتركت القبر فارغا يا  احفادى المسيح قام…بالحقيقة قام
  • كل يوم وانت فرحان مع المسيح الفادى …….فى عيد قيامته الليلة ديه بالذات …….لانى فى فجر الاحد قام رب المجد ……وغلب الموت يا غالى
  • اهدى لك رسالة رسالة تهنئة بعيد القيامة …….فيها اجراس القيامة وتقولك ان الهك تغلب على الموت وترك القبر فى فجر الاحد …المسيح قام…حقا قام بالدليل والبرهان
  • ياريتنى كنت اقدر ابعت شمعة من القبر المقدس ….لكن هبعت رسالة اهنئ فيها الاهل والاصحاب …وقولهم المسيح قام..حقا قا عيد قيامة مجيد مع ايسوس
  • الامس يموت واليوم نور والاحد قام وزلزل القبور …… المسيح قام بالحقيقة قام
  • The spirit ov easter iz all about Hope, Luv nd Joyfull living. …. Happy Easter!
  • The Easter feeling does not end, it signals a new beggining ov nature spring nd brand new life of friendship. Happy Easter 2 My Best Friend!
  • The stone waz rolled away frm the door,not 2 permit Christ 2 come out, but 2 enable the disciples to go in.”
  • The spirit ov easter iz all about Hope, Luv nd Joyfull living. …. Happy Easter!
  • GOD always has three replies 2 our pray.
    1. Yes.
    2. Yes but not now.
    3. I have better plan 4 u.
    There iz never a “No”
    Just ve faith nd always pray 2 GOD.
  • Easter bring Fun, Easter bring Happiness,
    Easter bring God Endless Blessings,
    Easter bring fresh luv…
    Happy Easter to u wid all best wishes

Heart مفاجاة رسائل لعيد القيامة المجيد علي مدونة بنات وولاد مصر

Heart مفاجاة رسائل لعيد القيامة المجيد
 
 كل سنة وانتم طيبين .. ياريت تقولولى رايكم
 


1- من بستان يسوع وريحانه أهديك الورد بكل الوانه واهنيك بالعيد قبل اوانه .


2- الشمس ترسل حبا ذهبيأ .. والقمر يرسل حبأ فضيأ .. أما يسوع المسيح بقيامته يرسل لك حبأ أبديأ .


3- قمنا من نومنا مشتاقين قلنا نصبح على الغاليين ونقوللهم كل سنة وانتم طيبين .


4- ياعسل حبيت اهنيك وادعى ربى يخليك وفى العيد يرضيك وينور بالفرح لياليك .



5- قبل رن الاجراس وقبل بدأ القداس جيت اهنى أغلى الناس وأقولهم كل سنة وانتم طيبين .


6- كلام فى كلام .. ليك يا اجمل انسان .. كل سنة وانت .. فى احضان يسوع متصان .


7- خير وحب وفرحة قلب .. ونعمة رب وعيد سعيد .. يااطيب قلب .


8- ممكن حد تانى يحبك .. ويكون من أجلك جريح .. لكن مهما يحب .. مش هيحبك حب المسيح .


9- عين ربنا شيفاك .. وبأيده ماشى معاك .. وقلبه يشتاق سكناك .


10- قبل مايرن تليفونك برسالة .. قولت احلى رسالة توصلك .. تهنيك بعيد القيامة .. أخرستوس انيستى .. اليثوس انيس .. المسيح قام .. بالحقيقة قام .



11- قبل ماترن الاجراس .. قولت احلى اجراس من .. قبر القيامة تهنى الحبايب .. بعيد القيامة المجيد وتقولهم المسيح قام بالحقيقة قام .. يا ابناء الفادى الامين .

 

حصريا رسائل عيد القيامة المجيد 2012 علي مدونة بنات وولاد مصر

  • من بستان يسوع وريحانه أهديك الورد بكل الوانه واهنيك بالعيد قبل اوانه
  • الشمس ترسل حباً ذهبياً ….. والقمر يرسل حباً فضياً …. أما يسوع المسيح بقيامته يرسل لك حباً أبديا
  • قمنا من نومنا مشتاقين قلنا نصبح على الغاليين ونقوللهم كل سنة وانتم طيبين
  • قبل رن الأجراس وقبل بدأ القداس جيت اهنىء أغلى الناس وأقوللهم كل عام وأنتم بخير
  • يا عسل حبيت اهنيك وادعى ربى يخليك وفى العيد يرضيك وينور بالفرح لياليك
  • كلام فى كلام ..ليك يا اجمل انسان …كل سنة وانت … فى احضان يسوع متصان
  • خير وحب وفرحة قلب .. ونعمة رب وعيد سعيد … يا اطيب قلب
  • ممكن حد تانى يحبك …..ويكون من اجلك جريح … لكن مهما يحب …. مش هيحبك حب المسيح
  • عبن ربنا شيفاك ….وبأيده ماشى معاك ….. وقلبه يشتاق سكناك
  • قبل مايرن تليفونك برسالة … قولت احلى رسالة توصلك …. تهنيك بعيد القيامة ….. اخرستوس انيستى ..اليثوس انيس …. المسيح قام ..بالحقيقة قام .
  • قبل ماترن الاجراس ….. قولت احلى اجراس من …. قبر القيامة تهنئ الحبايب …. بعيد القيامة المجيدوتقولهم …المسيح قام…بالحقيقة قام …..يا ابناء الفادى الامين .

حصريا فديو اغنية تامر حسني ابد بنفسك

شات المدونه

قــــــــــــــريـــبـــا
 
تعريب وتطوير مدونة بنات وولاد مصر
مدونة بنات وولاد مصر ارض الحصريات © 2010 | عودة الى الاعلى
Designed by Chica Blogger
Best Blogger Gadgets